fbpx

Jazdíte na dieselovom aute a stretli ste sa s problémami so systémom AdBlue? V Taliansku dosiahli dohodu o odškodnení dotknutých spotrebiteľov a teraz požadujeme ten istý postup aj pre ostatných európskych spotrebiteľov.

Povedzte nám o svojom probléme s AdBlue

Zdá sa, že AdBlue spôsobuje problémy niektorým dieselovým motorom. Vo vozidlách značiek Citroën, Peugeot, Opel, Renault, Mercedes a dokonca aj BMW palubný počítač naznačuje, že auto treba opraviť, aby mohlo pokračovať v jazde. Navrhovaným riešením je výmena nádrže AdBlue, ktorá môže stáť až 1 200 €.

Ak sa to týka aj vášho vozidla, pošlite nám svoju sťažnosť vyplnením nižšie uvedeného formulára. Veríme, že aj majitelia áut na Slovensku sa prihlásia a prípad posilnia.


Formular - Nahláste svoj problém s AdBlue

Som prvý majiteľ

Bola už vykonaná oprava?

Súhlas

1 + 5 =

Talianski motoristi už dostali za svoje problémy s AdBlue kompenzáciu

Automobilový koncern Stellantis sa začiatkom októbra dohodol na odškodnení všetkých talianskych majiteľov dieselových áut, ktorí mali problémy so systémom AdBlue. Finančná kompenzácia pokrývala až 100 % nákladov vynaložených spotrebiteľmi v závislosti od veku a počtu najazdených kilometrov príslušného vozidla.

Spotrebiteľské organizácie v zastúpení Európskou spotrebiteľskou organizáciou BEUC  žiadajú finančnú kompenzáciu aj pre všetkých dotknutých európskych spotrebiteľov.

Čo je AdBlue a prečo je dôležitý pre kontrolu emisií?

AdBlue je už niekoľko rokov povinnou výbavou do dieselových vozidiel. Má znížiť emisie oxidov dusíka a splniť tak normy Euro 6.

Nádrže na AdBlue

Nové dieselové autá (predávané približne od roku 2018) majú špeciálnu nádrž, do ktorej je potrebné doplniť AdBlue každých 10 000 až 15 000 km. Keď je naftový motor v chode, kvapalina sa automaticky vstrekuje do výfukového systému, aby sa znížilo množstvo niektorých druhov emisií, vrátane oxidov dusíka/NOx.

Vodiča systém v dostatočnom predstihu (viac ako 2 000 km pred vyprázdnením nádrže) varuje, kedy bude musieť AdBlue do svojej nádrže doplniť. Palubný počítač často chybne a opakovane upozorňuje vodiča, že auto potrebuje opravu, aby mohlo pokračovať v prevádzke. Softvér spomalí auto, len čo množstvo kvapaliny v nádrži na AdBlue klesne pod určenú úroveň. Keď je nádrž na AdBlue prázdna, softvér motor zastaví a zabráni jeho opätovnému naštartovaniu, kým sa nádrž AdBlue opäť nedoplní.

Náklady pre majiteľa a dlhé čakacie lehoty

Navrhovaná oprava často znamená výmenu nádrže na AdBlue, ktorá môže stáť až 1 200 eur, a platí ju majiteľ auta. Ďalším problémom je, že náhradné diely často nie sú dostupné a ich dodacie lehoty veľmi nepresné. Majiteľ auta teda riskuje, že o svoje auto na mnoho týždňov príde.

Ako zistíte, či je systém AdBlue vášho auta chybný?

Problém, ktorý vodiči hlásia, sa prejavuje chybovými hláseniami, ktoré palubný počítač neustále zobrazuje, ako napríklad „Porucha znižovania emisií: zakázaný štart do 1 500 km“ alebo „Porucha motora: oprava vozidla“. Predpokladá sa, že problém súvisí so systémom AdBlue, ktorý pozostáva z nádrže, čerpadla a riadiacej jednotky. V mnohých prípadoch sa rozsvieti výstražná kontrolka, ktorá signalizuje problémy so systémom, aj keď nádrž na AdBlue ešte nie je potrebné doplniť.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad