fbpx

Chcete mať istotu, že vo svojej firme vybavujete podnety spotrebiteľov v súlade s platnou legislatívou? Radi by ste zlepšili svoj vzťah so zákazníkmi a naučili sa zvládnuť aj nepríjemné situácie? Hľadáte spôsob ako zlepšiť svoju kredibilitu alebo si vymeniť skúsenosti s inými obchodníkmi? Koncom apríla národná rada schválila nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý prináša radikálne zmeny pri uplatňovaní reklamácie za chybný tovar či službu. Reklamačné konanie z nového zákona o ochrane spotrebiteľa kompletne vypadlo a celý proces sa riadi len pravidlami Občianskeho zákonníka.

Špecializovaný školiaci program Consumer Law Ready, v preklade Pripravení na spotrebiteľské právo, teda prichádza v čase, keď na Slovensku začína platiť nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý prináša množstvo nových postupov pri vybavovaní reklamácie či informovaní spotrebiteľov, a napríklad zavádza aj nové nekalé obchodné praktiky. Hlavnou ambíciou tohto školiaceho programu je teda pomôcť malým a stredným podnikateľom orientovať sa v rýchlo sa meniacej slovenskej a európskej legislatíve na ochranu spotrebiteľov, vyhnúť sa prípadným sankciám za nedodržanie zákonných povinností a v neposlednom rade aj zlepšiť kvalitu služieb a komunikáciu so spotrebiteľmi.

Consumer Law Ready je školiaci program založený Európskou komisiou, ktorý spoločne realizujú EUROCHAMBERS, BEUC and SMEunited. V rámci školení pre obchodníkov a potenciálnych ďalších školiteľov sa orientuje na nasledujúcich päť základných oblastí/modulov spotrebiteľskej ochrany:

Požiadavky na informácie pred uzavrením zmluvy so spotrebiteľom (Modul 1)

Právo na odstúpenie od zmluvy pri nákupe na diaľku (Modul 2)

Práva spotrebiteľov a záruky v prípade chybného výrobku (Modul 3)

Nekalé obchodné praktiky a neprijateľné zmluvné podmienky (Modul 4)

Alternatívne riešenie sporov (ARS) a Online riešenie sporov (ORS) (Modul 5)

Program Pripravení na spotrebiteľské právo je určený obchodníkom, školiteľom i právnych odborníkom z rôznych oblastí. Keďže ide o projekt financovaný z európskych zdrojov, školenia aj tréningové materiály programu sú účastníkom k dispozícii bezplatne. Učebné materiály vo forme modulov a prezentácií v slovenčine sú prispôsobené slovenským špecifikám.

Máte záujem zúčastniť sa? Vybrať si môžete s nasledujúcich dvoch termínov:

1. Školiaci kurz Pripravení na spotrebiteľské právo pre obchodníkov

Kedy: 3. októbra 2024, v čase od 9:00 do 16:00
Forma: prezenčná
Miesto: Košice
Cieľová skupina: malí a strední podnikatelia, SZČO, pracovníci zákazníckych centier a reklamačných oddelení
Plánovaný počet účastníkov: 20 – 25

2. Školiaci kurz Pripravení na spotrebiteľské právo pre lokálnych trénerov

Kedy: 11. októbra 2024, v čase od 9:00 do 16:00
Forma: hybridná (osobne alebo online)
Miesto: Bratislava
Cieľová skupina: lokálni tréneri, školitelia, právne profesie, zamestnanci inštitúcií na ochranu spotrebiteľa
Plánovaný počet účastníkov: 20 – 25

Ako sa prihlásiť:
Svoj predbežný záujem alebo prípadné otázky nám prosím potvrďte na adresu info@sospotrebitelov.sk. Následne vás budeme informovať o ďalšom postupe.

Ak by ste mali záujem o usporiadanie samostatného kurzu či workshopu pre svojich zamestnancov, partnerov či inú skupinu profesionálov, kontaktujte nás a… pripravte sa na spotrebiteľské právo spolu s nami:)

Tešíme sa na vás.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad