ENERGIE
Trh s energiami je pre slovenských spotrebiteľov stále veľkou výzvou. O svojich právach nie sú dostatočne oboznámení, formulárové zmluvy uzatvárajú bez toho, aby im rozumeli. Mnohí si nevedia vybrať najvýhodnejšiu tarifu, najmä zraniteľné skupiny spotrebiteľov sa stávajú obeťami nekalých obchodných praktík a prechod k inému dodávateľovi je stále administratívne, časovo i finančne komplikovaný. Nedostatočná je aj osveta o možnostiach ušetriť za energiu vďaka zmenám správania v domácnosti či prečo je ekonomicky i zdravotne výhodné urobiť svoje obydlie energeticky efektívnym. Inteligentné elektromery spotrebiteľom nesporne ponúkajú výhody, no zároveň otvárajú aj nové otázky týkajúce sa práva na súkromie či zvýšených poplatkov.

Články
Spotrebiteľské organizácie podávajú sťažnosť proti nespravodlivému modelu platenia spoločnosti Meta
Spoločnosť Meta v súčasnosti v EÚ zavádza zmeny v poskytovaní svojich služieb, ktoré od používateľov Facebooku a Instagramu vyžadujú, aby súhlasili...
OZNÁMENIE SPOTREBITEĽSKEJ VEREJNOSTI
Vážení spotrebitelia, oznamujeme Vám, že dňa 30.11. 2023 bude naše spotrebiteľské poradenské centrum v Bratislave otvorené do 13:00. Kontaktovať nás...
Pozor na zavádzanie a greenwashing pri energetickom telemarketingu
Energetický ÚRSO Ombudsman sa v súčasnosti najčastejšie stretáva s podnetmi na uzatváranie zmlúv na doplnkové služby k existujúcim zmluvám na...
Naše ciele

-
Zabezpečiť právnu istotu v oblasti ochrany práv spotrebiteľov na trhu s energiami.
-
Pomôcť spotrebiteľom vedieť si vybrať najvýhodnejšiu ponuku presne podľa potrieb ich domácnosti.
-
Zabezpečiť, aby inteligentné energetické systémy a iné moderné nástroje boli pre spotrebiteľov dostupné, ekonomicky výhodné a aby rešpektovali ich spotrebiteľské práva.
Publikácie
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.