Centrum kolektívneho vymáhania práv spotrebiteľov
Hlavným cieľom projektu Centrum kolektívneho vymáhania práv spotrebiteľov (Consumer Collective Redress Centre (CRC)) je lepšie pochopenie a zviditeľnenie naliehavej potreby, čo najskôr implementovať EÚ legislatívu a iné účinné nástroje na vymáhanie kolektívnych práv do slovenského legislatívneho systému. S.O.S. pripravila návrh opatrení na základe dvoch kolektívnych akcií, na ktorých pracuje v sektore predaja diaľničných známok a telekomunikácií. Prostredníctvom nich chceme pre túto problematiku získať väčší záujem verejnosti, zvýšiť všeobecnú informovanosť o kolektívnom vymáhaní spotrebiteľských práv a priviesť spotrebiteľov k tomu, aby túto formu obrany začali používať.
POPIS PROJEKTU
Slovenskí spotrebitelia nemajú účinné nástroje na kolektívne vymáhanie spotrebiteľských práv, ako môžeme vidieť v krajinách ako Portugalsko, Belgicko alebo Holandsko. Neexistujúca vnútroštátna legislatíva v oblasti kolektívneho uplatňovania nárokov na nápravu a náhradu škody bola jedným z hlavných dôvodov, prečo slovenskí spotrebitelia nemohli podať žalobu v kauze Dieselgate.
Sme presvedčení, že na Slovensku potrebujeme funkčné pravidlá pre kolektívne vymáhanie práv spotrebiteľov. Aby sme ukázali spotrebiteľom i verejnosti ich výhody.
CIELE PROJEKTU
-
Chceme vytvoriť špecializované národné spotrebiteľské centrum, pre kolektívne vymáhanie práv spotrebiteľov, ktoré bude zhromažďovať prípady, podávať sťažnosti a súdne príkazy a zastupovať skupiny spotrebiteľov, až do finálnej fázy skutočného vymoženia práv a finančnej kompenzácie spotrebiteľov.
-
Presvedčiť zákonodarcov, aby pripravili právny rámec, užitočný pre spotrebiteľov a spotrebiteľské organizácie.
KOLEKTÍVNE AKCIE
-
NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ
-
DIESELGATE