MOBILITA
Väčšina našich automobilov jazdí na pohonné hmoty na báze olejov, čo robí šoférovanie stále drahším a škodlivejším pre kvalitu ovzdušia a životné prostredie. CO2 emisie z áut priamo súvisia so spotrebou paliva – každé 1% zníženia CO2 emisií sa rovná 1% zníženia spotreby paliva. Problém je, že redukciu emisií CO2 je často možné dosiahnuť len v laboratórnych podmienkach, nie reálne na cestách. EÚ v súčasnosti schválila nové ciele zníženia emisií pre rok 2020 (new reduction targets for the 2020s). Je teraz na národných autoritách, aby zabezpečili, aby k zníženiu emisií došlo na cestách, pre dobro životného prostredia i peňaženiek spotrebiteľov.
PRACOVNÉ OBLASTI
Informácie poskytnuté na mieste predaja môžu kupujúceho motivovať, aby si vybral úspornejšie vozidlo. Jednotný systém označovania áut štítkom o množstve emisií, ktoré produkujú, pre celú EÚ by spotrebiteľov zasa motivoval žiadať ekologickejšie možnosti ako napríklad elektrické autá či hybridy. Aby však spotrebitelia mohli z týchto technológií vyťažiť maximum, musia národné vlády zabezpečiť prístupnú a ľahko použiteľnú nabíjaciu infraštruktúru.
Ďalší vývoj automobilového priemyslu otvára nové výzvy spotrebiteľskej politiky. Stále častejšie zákazy dieselových áut v centrách miest vyžadujú pozornosť legislatívcov. Nové inovácie ako rastúca automatizácia a funkcie pripojené na internet nastoľujú nový súbor otázok týkajúcich sa zodpovednosti za škodu, bezpečnosti, ochrany osobných údajov, férovej konkurencie a pod.
Články
Objednávky cez internet – ako si overiť odosielateľa a vyhnúť sa komplikáciám pri vrátení tovaru
Nákupy cez internet sa stali našou každodennou rutinou, no je veľmi dôležité vopred zvážiť, od koho si tovar objednávate. Často sa totiž stáva, že...
Spotrebiteľské organizácie upozornili na manipulatívne praktiky videohier
12. septembra Spoločnosť ochrany spotrebiteľov a 21 spotrebiteľských organizácií* zo 17 krajín európskej sieti orgánov na ochranu spotrebiteľov...
Google Shopping nemôže svoju dominanciu na trhu zneužívať
Google poškodil milióny európskych spotrebiteľov tým, že konkurenčné online porovnávače prakticky urobil neviditeľnými. Tieto nezákonné praktiky ich...
Naše ciele
- Zlepšovať udržateľnosť výrobkov prostredníctvom znižovania ich vplyvu na životné prostredie.
- Vytvoriť spotrebiteľom podmienky, aby si mohli informovane vyberať udržateľné výrobky označené nezávislými a overiteľnými značkami a logami (napríklad Ecolabel). Neudržateľné produkty by mali byť z trhu stiahnuté.
- Znížiť karbónovú stopu v sektore dopravy v Európe tak, aby spotrebitelia benefitovali z lepšej informovanosti a zníženia cien.