fbpx
Domov Spotrebiteľské práva

SPOTREBITEĽSKÉ PRÁVA

Plánované zmeny európskeho spotrebiteľského práva, ktoré začali už pred viac ako desiatimi rokmi, stále nie sú dokončené. No je veľmi dôležité, aby spotrebitelia mali jasné pravidlá a nástroje ochrany v prípade, že produkt, ktorý si kúpili, je nefunkčný alebo chybný. Chceme prispieť k tomu, aby tieto pravidlá zabezpečili naozaj vysoký stupeň spotrebiteľskej ochrany.

&nbsp

V decembri 2015 Európska komisia navrhla zmenu legislatívy pre online predaj digitálneho obsahu a produktov. V prípade online predaja digitálneho obsahu by však spotrebitelia mali mať možnosť bezpečne a naplno využívať potenciál online predaja najmä vďaka jasnej právnej istote, ktorú im dané pravidlá poskytnú.

KONTAKT

PRACOVNÉ OBLASTI

Našim cieľom je zabezpečiť, aby boli spotrebiteľské práva rovnako dobre chránené v prípade offline i online predaja.

Európska komisia v súčasnosti vykonáva revíziu EÚ pravidiel, ktoré sa týkajú kľúčových spotrebiteľských práv, ako je ochrana pre nekalými obchodnými praktikami a neprijateľnými zmluvnými podmienkami a nástroje ochrany v prípade, že produkt je chybný. Tieto práva musia byť chránené výkonnými mechanizmami na odškodnenie spotrebiteľov.

Tiež sa snažíme pracovať na tom, aby legislatíva týkajúca sa nekalých obchodných praktík a informačných povinností predajcov a dodávateľov služieb bola premyslená, konzistentná a ľahko vymožiteľná.

V oblasti dopravy sa venujeme právam cestujúcich i legislatíve, ktorá upravuje pravidlá pre cestovné balíky a služby. Práve v sektore osobnej prepravy sa v rámci EÚ objavuje najväčšie množstvo spotrebiteľských sťažností, je preto potrebné zabezpečiť, aby sa svojich práv skutočne aj dovolali.

Odškodnenie a vymožiteľnosť práv

Popri neustálej snahe skvalitňovať súčasne platnú legislatívu sa snažíme zlepšovať aj jej praktickú vymožiteľnosť a odškodnenie spotrebiteľov v prípadoch, keď je táto legislatíva porušená. Národné inštitúcie, zodpovedné za vymožiteľnosť práv spotrebiteľov, potrebujú zodpovedajúce možnosti a nástroje, aby mohli v prípade potreby preveriť a zastaviť porušovanie práv spotrebiteľov, preto je dôležitá nielen ich vzájomná efektívna spolupráca, ale aj spolupráca so spotrebiteľskými organizáciami, aby spoločne zabezpečili prístup k spravodlivosti všetkým spotrebiteľom  aj na Slovensku.

Ak došlo k poškodeniu spotrebiteľa, má k dispozícii nástroje systému alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov (ADR). K dispozícii by však mal byť aj efektívny systém nástrojov pre skupiny poškodených spotrebiteľov a kolektívne žaloby, aby dostali kompenzáciu v prípadoch, keď na ňu majú právo.

Články

Dôležité bezpečnostné varovanie majiteľov detského kočiara Mutsy Nio

Dôležité bezpečnostné varovanie majiteľov detského kočiara Mutsy Nio

Spotrebiteľské organizácie dnes kontaktovala holandská spoločnosť Mutsy, ktorá chce touto cestou informovať aj slovenských spotrebiteľov, že rúčka kočíara Nio môže poraniť detské prsty. Kočiar Nio sa okrem Slovenska predáva aj v Holandsku, Nemecku, Belgicku, Veľkej Británii, Španielsku, Poľsku, Francúzsku, Taliansku, Rakúsku, Írsku, Česku, Maďarsku, Chorvátsku a Bosne (predalo sa celkovo asi 21 000 kočiarov tejto [...]

Vlna Obnovy (Renovation Wave): Ekologickejšie, zdravšie a dostupnejšie bývanie pre spotrebiteľov a účinnejšie riešenia energetickej chudoby

Vlna Obnovy (Renovation Wave): Ekologickejšie, zdravšie a dostupnejšie bývanie pre spotrebiteľov a účinnejšie riešenia energetickej chudoby

Európska komisia nedávno zverejnila svoju stratégiu s názvom Renovation Wave – Vlna Obnovy, ktorej cieľom je výrazné zrýchlenie renovácie a zlepšenie energetickej účinnosti európskych budov. Ekologická dohoda a nastavenie EÚ v oblasti obnovy budov je tak trojitým víťazstvom: pre spotrebiteľov, pre životné prostredie, aj pre hospodárstvo EÚ. Budovy produkujú až jednu tretinu európskych emisií, napriek [...]

Čo mám robiť ak som COVID 19 pozitívny?

Čo mám robiť ak som COVID 19 pozitívny?

Ako zabrániť ďalšiemu šíreniu COVID-19? oznámte informáciu o svojej pozitivite Vášmu všeobecnému lekárovi (v prípade detí všeobecnému lekárovi pre deti a dorast). oznámte informáciu o svojej pozitivite všetkým osobám, s ktorými ste boli v *úzkom kontakte a to v období 2 dni pred nástupom vašich príznakov alebo 2 dni pred odberom výteru z nosa a [...]

Naše ciele

  • Pokračovať v skvalitňovaní a modernizácii spotrebiteľského právneho rámca najmä v kontexte narastajúcej digitalizácie.
  • Čeliť výzvam spotrebiteľskej ochrany posilňovaním spotrebiteľských práv ako je právo dostať správne a pravdivé informácie, nebyť zavedený, byť chránený pred neprijateľnými zmluvnými podmienkami a nekalými praktikami, alebo mať k dispozícii nástroje nápravy v prípade kúpy či dodania chybných produktov.
  • Spotrebitelia musia mať nástroje ochrany a dostať odškodnenie, ak obchodník poruší EÚ legislatívu.
  • Zabezpečiť, aby boli spotrebitelia chránení v prípadoch, keď ide o to, kto zodpovedá za chybný produkt.

PUBLIKÁCIE

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

už onedlho pre Vás začneme vydávať online Spotrebiteľský newsfilter, kde nájdete všetko dôležité, čo by ste ako moderní spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep podvodníkom a šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.

Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra. Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad

Share This