DIGITÁLNE PRÁVA
Internet sa stal kľúčovou súčasťou komerčného, osobného i profesionálneho života slovenských spotrebiteľov. No kým digitálne technológie neustále rozširujú svoje pole pôsobnosti, je nevyhnutné zároveň zabezpečiť aj efektívnu ochranu spotrebiteľov v online prostredí. Úlohou spotrebiteľských združení je chrániť právo na súkromie a zabezpečiť ochranu osobných údajov spotrebiteľov, aby mohli naplno využívať výhody, ktoré im digitálny svet ponúka. Našim cieľom je tiež prispieť k tomu, aby zmluvy uzatvárané v online prostredí, boli férové, zrozumiteľné a ceny tovarov a služieb prijateľné.
PRACOVNÉ OBLASTI
E-shopy, rezervačné platformy a sociálne médiá zohrávajú v živote spotrebiteľov čoraz dôležitejšiu úlohu, no o to častejšie sa stávajú obeťami podvodníkov, produkty predávané cez internet nespĺňajú bezpečnostné a zdravotné požiadavky a v online priestore číha i množstvo nekalých obchodných praktík. Našim cieľom je presadiť, aby aj online platformy legislatívne zodpovedali za svoje ponuky a kvalitu tovarov a služieb, ktoré ponúkajú.
Umelá inteligencia mení náš svet. Na jednej strane môže spotrebiteľom uľahčiť život, no zároveň vzbudzuje aj oprávnené obavy. Spotrebitelia čelia riziku, že sa stanú predmetom diskriminácie a netransparentných rozhodnutí robotov. Našim cieľom je, aby bol technologický vývoj a použitie umelej inteligencie v praxi adekvátne regulovaný a spotrebitelia mali silné práva, ktoré ich ochránia aj pri plnohodnotnom využití výhod digitálnej transformácie.
Články
Obnova budov a energetická efektívnosť ako príležitosť rozostavať Slovensko – 4 návrhy pre Vládu SR
Spoločnosť ochrany spotrebiteľov podporuje štyri návrhy signatárov výzvy s názvom Obnova budov a energetická efektívnosť ako príležitosť rozostavať...
OZNÁMENIE SPOTREBITEĽSKEJ VEREJNOSTI
Vážení spotrebitelia, oznamujeme Vám, že od 15. augusta do 31. augusta 2024 budú naše spotrebiteľské poradenské centrá z dôvodu čerpania dovolenky...
V rámci boja proti falšovaniu medu chce EÚ zlepšiť jeho vysledovateľnosť a pravidlá označovania pôvodu
Takmer polovica vzoriek dovážaného medu je falšovaná, jeho pôvod nejasný a dokonca kvôli pridanému cukru nespĺňa požadovanú kvalitu. Na obaloch medu...
Naše ciele
- Zabezpečiť spotrebiteľom účinnú ochranu v oblasti online súkromia a osobných údajov.
- Prispieť k tomu, aby jednotný telekomunikačný trh spĺňal očakávania spotrebiteľov čo sa férovej súťaže, dostupných cien, vymožiteľných práv a bezpečného prístupu na internet týka.
- Zasadiť sa o to, aby online platformy zodpovedali za produkty a služby, ktoré ponúkajú rovnako ako všetci ostatní predajcovia a poskytovatelia služieb. Subjekty, ktoré profitujú z nelegálneho konania, zaň musia niesť zodpovednosť a plniť si povinnosti ako všetci ostatní obchodníci.
- Spolupracovať na príprave legislatívy v oblasti tzv. cyber bezpečnosti, ktorá zabezpečí, že aj produkty s pripojením na internet spĺňajú všetky potrebné požiadavky, ešte pred tým, ako sa dostanú na trh.
- Vytvoriť kvalitný súbor spotrebiteľských práv pre oblasť zodpovednosti, transparentnosti a kontroly nástrojov a použitia umelej inteligencie.