fbpx
Domov Digitálne práva

DIGITÁLNE PRÁVA

Internet sa stal kľúčovou súčasťou komerčného, osobného i profesionálneho života slovenských spotrebiteľov. No kým digitálne technológie neustále rozširujú svoje pole pôsobnosti, je nevyhnutné zároveň zabezpečiť aj efektívnu ochranu spotrebiteľov v online prostredí. Úlohou spotrebiteľských združení je chrániť právo na súkromie a zabezpečiť ochranu osobných údajov spotrebiteľov, aby mohli naplno využívať výhody, ktoré im digitálny svet ponúka. Našim cieľom je tiež prispieť k tomu, aby zmluvy uzatvárané v online prostredí, boli férové, zrozumiteľné a ceny tovarov a služieb prijateľné.

KONTAKT

PRACOVNÉ OBLASTI

E-shopy, rezervačné platformy a sociálne médiá zohrávajú v živote spotrebiteľov čoraz dôležitejšiu úlohu, no o to častejšie sa stávajú obeťami podvodníkov, produkty predávané cez internet nespĺňajú bezpečnostné a zdravotné požiadavky a v online priestore číha i množstvo nekalých obchodných praktík. Našim cieľom je presadiť, aby aj online platformy legislatívne zodpovedali za svoje ponuky a kvalitu tovarov a služieb, ktoré ponúkajú.

Umelá inteligencia mení náš svet. Na jednej strane môže spotrebiteľom uľahčiť život, no zároveň vzbudzuje aj oprávnené obavy. Spotrebitelia čelia riziku, že sa stanú predmetom diskriminácie a netransparentných rozhodnutí robotov. Našim cieľom je, aby bol technologický vývoj a použitie umelej inteligencie v praxi adekvátne regulovaný a spotrebitelia mali silné práva, ktoré ich ochránia aj pri plnohodnotnom využití výhod digitálnej transformácie.

Články

Sťažnosti spotrebiteľov na hernú konzolu Nintendo Switch pribúdajú aj na Slovensku

Sťažnosti spotrebiteľov na hernú konzolu Nintendo Switch pribúdajú aj na Slovensku

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad za týždeň od zverejnenia svojej výzvy zaznamenala 45 sťažností spotrebiteľov na opakované technické nedostatky hernej konzoly Nintendo Switch a tento počet stále rastie. Online výzva spotrebiteľského združenia je súčasťou celoeurópskej výzvy na zber svedectiev spotrebiteľov z členských krajín EÚ, ktorú koordinuje Európska spotrebiteľská organizácia BEUC. V celej Európe bolo doposiaľ [...]

Sociálne médiá považujeme za užitočných pomocníkov, GDPR zatracujeme ako „byrokraciu z Bruselu“. Pritom je to presne naopak…

Sociálne médiá považujeme za užitočných pomocníkov, GDPR zatracujeme ako „byrokraciu z Bruselu“. Pritom je to presne naopak…

Žijeme vo svete digitálnych technológií a sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou každodenného života mnohých z nás. Náš nový seriál Spotrebiteľ na sociálnych sieťach vám postupne priblíži, aké subjekty sú aktívne na ich pozadí, čo je cielenie užívateľov, ako pri ňom môže dochádzať k zneužívaniu našich osobných údajov. Vo virtuálnom svete sme súčasťou komunity priateľov, kolegov [...]

Spotrebiteľský prieskum: Nespravodlivé podmienky v spotrebiteľských zmluvách

Spotrebiteľský prieskum: Nespravodlivé podmienky v spotrebiteľských zmluvách

Zmluvy a ich podmienky podpisujeme denne, často bez toho, aby sme vedeli, k čomu sa v nich zaväzujeme. Zmluvy v podobe formulárov bývajú umiestnené na webových stránkach predajcov či dodávateľov služieb. Mnohí sa bránia dať ich spotrebiteľom ešte pred podpisom na preštudovanie, a vedia prečo. Pri analýze všeobecno-obchodných podmienok bánk, telekomunikačných operátorov, dodávateľov plynu a [...]

Naše ciele

  • Zabezpečiť spotrebiteľom účinnú ochranu v oblasti online súkromia a osobných údajov.
  • Prispieť k tomu, aby jednotný telekomunikačný trh spĺňal očakávania spotrebiteľov čo sa férovej súťaže, dostupných cien, vymožiteľných práv a bezpečného prístupu na internet týka.
  • Zasadiť sa o to, aby online platformy zodpovedali za produkty a služby, ktoré ponúkajú rovnako ako všetci ostatní predajcovia a poskytovatelia služieb. Subjekty, ktoré profitujú z nelegálneho konania, zaň musia niesť zodpovednosť a plniť si povinnosti ako všetci ostatní obchodníci.
  • Spolupracovať na príprave legislatívy v oblasti tzv. cyber bezpečnosti, ktorá zabezpečí, že aj produkty s pripojením na internet spĺňajú všetky potrebné požiadavky, ešte pred tým, ako sa dostanú na trh.
  • Vytvoriť kvalitný súbor spotrebiteľských práv pre oblasť zodpovednosti, transparentnosti a kontroly nástrojov a použitia umelej inteligencie.
Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

už onedlho pre Vás začneme vydávať online Spotrebiteľský newsfilter, kde nájdete všetko dôležité, čo by ste ako moderní spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep podvodníkom a šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.

Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra. Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad

Share This