fbpx
Domov Finančné služby

FINANČNÉ SLUŽBY

Slovenskí spotrebitelia môžu v krátkom čase čeliť vážnym výzvam v súvislosti so svojimi osobnými financiami, úsporami, pôžičkami či dôchodkami – akcelerátorom môže byť ich veľká zadĺženosť i ekonomická kríza.

O stabilizáciu finančného sektora sa pritom od poslednej ekonomickej krízy snaží aj EÚ, no sme presvedčení, že regulácia, ktorá by lepšie chránila spotrebiteľov, stále chýba. Platí to najmä v oblasti finančných úverov a pôžičiek a tiež v sektore finančného poradenstva, kde sú spotrebitelia často zavádzaní, čoho dôsledkom je, že kúpia výrobky/služby, ktoré vôbec nepotrebujú alebo sú pre nich zbytočne riskantné.

KONTAKT

PRACOVNÉ OBLASTI

Nielen slovenským spotrebiteľom sú až príliš často ponúkané produkty so stále komplikovanejšími zmluvnými podmienkami a pochybnou až mínusovou hodnotou, ktoré navyše vôbec nespĺňajú ich skutočné požiadavky.

Digitalizácia otvorila dvere novým druhom finančných služieb, ktoré konkurujú existujúcim bankovým a platobným modelom, investíciám a poisteniu. Tieto zmeny spotrebiteľom ponúkajú nové, vzrušujúce možnosti, no je dôležité, pre ne čo najrýchlejšie stanoviť pravidlá, ktoré spotrebiteľov ochránia, pretože od nich právom očakávajú, že budú bezpečné, finančne dostupné, užívateľsky priateľské, a s vysokým stupňom ochrany osobných údajov svojich používateľov.

Čoraz viac finančných spoločností používa tzv. big data na rôzne účely od marketingu, určovania cien a personalizácie finančných ponúk. Táto digitálna evolúcia so sebou prináša potenciálne výhody pre spotrebiteľov ako ponuky lepšie vyhovujúce ich osobným potrebám, no zároveň vyvoláva množstvo otáznikov v súvislosti s ochranou súkromia, spravodlivosti a transparentnosti.

Len dobrá legislatíva, ktorá chráni spotrebiteľov teoreticky, nezabezpečí ich efektívnu ochranu,  ak nie je aj v praxi reálne vymožiteľná.

Sťažnosti spotrebiteľov na hernú konzolu Nintendo Switch pribúdajú aj na Slovensku

Sťažnosti spotrebiteľov na hernú konzolu Nintendo Switch pribúdajú aj na Slovensku

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad za týždeň od zverejnenia svojej výzvy zaznamenala 45 sťažností spotrebiteľov na opakované technické nedostatky hernej konzoly Nintendo Switch a tento počet stále rastie. Online výzva spotrebiteľského združenia je súčasťou celoeurópskej výzvy na zber svedectiev spotrebiteľov z členských krajín EÚ, ktorú koordinuje Európska spotrebiteľská organizácia BEUC. V celej Európe bolo doposiaľ [...]

Sociálne médiá považujeme za užitočných pomocníkov, GDPR zatracujeme ako „byrokraciu z Bruselu“. Pritom je to presne naopak…

Sociálne médiá považujeme za užitočných pomocníkov, GDPR zatracujeme ako „byrokraciu z Bruselu“. Pritom je to presne naopak…

Žijeme vo svete digitálnych technológií a sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou každodenného života mnohých z nás. Náš nový seriál Spotrebiteľ na sociálnych sieťach vám postupne priblíži, aké subjekty sú aktívne na ich pozadí, čo je cielenie užívateľov, ako pri ňom môže dochádzať k zneužívaniu našich osobných údajov. Vo virtuálnom svete sme súčasťou komunity priateľov, kolegov [...]

Spotrebiteľský prieskum: Nespravodlivé podmienky v spotrebiteľských zmluvách

Spotrebiteľský prieskum: Nespravodlivé podmienky v spotrebiteľských zmluvách

Zmluvy a ich podmienky podpisujeme denne, často bez toho, aby sme vedeli, k čomu sa v nich zaväzujeme. Zmluvy v podobe formulárov bývajú umiestnené na webových stránkach predajcov či dodávateľov služieb. Mnohí sa bránia dať ich spotrebiteľom ešte pred podpisom na preštudovanie, a vedia prečo. Pri analýze všeobecno-obchodných podmienok bánk, telekomunikačných operátorov, dodávateľov plynu a [...]

Naše ciele

  • Prispieť k tomu, aby boli základné platobné služby a produkty riadne funkčné, spravodlivé, dostupné a bezpečné.
  • Zabezpečiť, aby informácie o finančných službách a produktoch boli ľahko pochopiteľné a porovnateľné a finančné poradenstvo spoľahlivé.
  • Zasadiť sa o to, aby boli finančné služby a produkty skutočne vhodné pre tých, čo si ich kupujú.
  • Dohliadnuť, aby rastúca digitalizácia žiadnym spôsobom nelimitovala niektoré kategórie spotrebiteľov.
  • Posilniť reguláciu a dohľad v oblasti finančných služieb.
Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

už onedlho pre Vás začneme vydávať online Spotrebiteľský newsfilter, kde nájdete všetko dôležité, čo by ste ako moderní spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep podvodníkom a šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.

Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra. Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad

Share This