Odmietla vám poisťovňa preplatiť škodu na čelnom skle vášho auta? Odbili vás požiadavkami na zabezpečenie svedkov či kamerových záznamov, ktoré je vo väčšine prípadov ťažké až nemožné zabezpečiť? Dajte nám o tom vedieť.
V podobnej situácii sa ocitá množstvo vodičov. Poisťovne často argumentujú nedostatkom dôkazov, a od poškodených spotrebiteľov vyžadujú neadekvátne dôkazy, ako napríklad zabezpečenie očitých svedkov alebo videozáznam z momentu poškodenia. Je bežnou praxou poisťovní takéto nároky na náhradu škody zamietať napriek tomu, že legislatíva v rámci zákonného zmluvného poistenia právo na náhradu škody aj pri poškodení čelného skla priznáva. Žiadny zákon však od poškodeného nevyžaduje, aby disponoval kamerovým záznamom z momentu škodovej udalosti, resp. očitým svedkom. Je proti záujmom spotrebiteľa akceptovať takéto zamietavé rozhodnutia poisťovní bez podrobného preskúmania.
Ak vám poisťovňa odmietla preplatiť škodu na základe nedostatku dôkazov, neváhajte a kontaktujte nás. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov má záujem zozbierať obdobné podnety, oboznámiť sa s postupom poisťovní a preskúmať možnosti spotrebiteľov na uplatnenie ich práv.
Ako sa môžete zapojiť:
• Napíšte nám na mailovú adresu bratislava@sospotrebitelov.sk.
• Do predmetu správy uveďte: „Poisťovňa odmieta preplatiť náhradu škody“.
• Stručne popíšte svoj prípad a priložte aj vyjadrenia poisťovne.
Nenechajte sa zastrašiť komplikovanými podmienkami a právnickými formuláciami. Ak máte pocit, že vaše spotrebiteľské práva boli porušené, dajte nám o tom vedieť. Vaša spokojnosť a spravodlivosť sú našou prioritou.
>Image by rawpixel.com on Freepik<