Vážení spotrebitelia,

vzhľadom na to, že sa na nás často obraciate s otázkami ohľadom vysporiadania trvajúcich poistných zmlúv so spoločnosťou Rapid Life životná poisťovňa, a.s., oslovili sme NBS, aby nám medializované informácie vysvetlila. Jej stanovisko si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch.

„… e-mailom zaslaným dňa 9. 5. na adresu Národnej banky Slovenska ste sa na nás obrátili so žiadosťou o vysvetlenie medializovaných informácii ohľadom údajného ukončenia činnosti spoločnosti Rapid Life životná poisťovňa, a.s. (ďalej aj „Rapid Life“) v januári 2019. Vo svojej žiadosti uvádzate, že na spotrebiteľskú organizáciu, ktorú zastupujete sa obracajú zneistení klienti tejto životnej poisťovne. Na Vašu žiadosť uvádzame nasledovné:

Ako bolo uvedené aj v predbežnom opatrení zo dňa 18. 4. 2016 (č. OFS-4356/2016-1) Národná banka Slovenska vychádza z toho, že na poisťovňu Rapid Life sa vzťahujú ustanovenia § 196 zákona o poisťovníctve, čiže poisťovňa neuzatvára nové poistné zmluvy a do 1. 1. 2019 by mala vysporiadať svoje záväzky voči klientom a ukončiť poisťovaciu činnosť. Spôsob, ktorým klientom navrhne poisťovňa vysporiadanie poistných zmlúv, je pôsobnosti poisťovne. Samozrejme, že musí ísť o spôsob zákonný a nepoškodzujúci klientov.
Špeciálny zákonný režim poisťovne podľa § 196 však nemá priamo vplyv na práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z poistnej zmluvy.
Národná banka Slovenska vykonáva kroky na ochranu klientov poisťovne Rapid Life, no v jej pôsobnosti nie je poskytnúť klientom právne poradenstvo akým spôsobom sa majú zachovať v poistnom záväzkovom vzťahu. Bližšie o postupe pri výkone dohľadu Národnej banky Slovenska voči poisťovni Vás, kvôli zákonnej povinnosti mlčanlivosti, nemôžeme informovať.“

Roman Fusek
riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov
Národná banka Slovenska

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.

Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad