DIGITÁLNE PRÁVA
Internet sa stal kľúčovou súčasťou komerčného, osobného i profesionálneho života slovenských spotrebiteľov. No kým digitálne technológie neustále rozširujú svoje pole pôsobnosti, je nevyhnutné zároveň zabezpečiť aj efektívnu ochranu spotrebiteľov v online prostredí. Úlohou spotrebiteľských združení je chrániť právo na súkromie a zabezpečiť ochranu osobných údajov spotrebiteľov, aby mohli naplno využívať výhody, ktoré im digitálny svet ponúka. Našim cieľom je tiež prispieť k tomu, aby zmluvy uzatvárané v online prostredí, boli férové, zrozumiteľné a ceny tovarov a služieb prijateľné.

PRACOVNÉ OBLASTI
E-shopy, rezervačné platformy a sociálne médiá zohrávajú v živote spotrebiteľov čoraz dôležitejšiu úlohu, no o to častejšie sa stávajú obeťami podvodníkov, produkty predávané cez internet nespĺňajú bezpečnostné a zdravotné požiadavky a v online priestore číha i množstvo nekalých obchodných praktík. Našim cieľom je presadiť, aby aj online platformy legislatívne zodpovedali za svoje ponuky a kvalitu tovarov a služieb, ktoré ponúkajú.
Umelá inteligencia mení náš svet. Na jednej strane môže spotrebiteľom uľahčiť život, no zároveň vzbudzuje aj oprávnené obavy. Spotrebitelia čelia riziku, že sa stanú predmetom diskriminácie a netransparentných rozhodnutí robotov. Našim cieľom je, aby bol technologický vývoj a použitie umelej inteligencie v praxi adekvátne regulovaný a spotrebitelia mali silné práva, ktoré ich ochránia aj pri plnohodnotnom využití výhod digitálnej transformácie.
Články
Zákaznícky servis – nočná mora či neoceniteľný sprievodca
Pri výbere tepelnej izolácie je dôležité zohľadniť niekoľko kľúčových faktorov, ktoré vám pomôžu zabezpečiť kvalitu, spoľahlivosť a efektivitu...
Aktivácia žiadostí o poukážku z programu Zelená domácnostiam je pozostavená
Finančné prostriedky z projektu Zelená domácnostiam, ktorý pomáha slovenským domácnostiam prejsť na ekologické vykurovanie či výrobu elektriny, sú...
Sú výrobky z online trhov ako Shein či Zalando bezpečné? Orgány členských štátov koordinované Európskou komisiou vykonali prvú kontrolu, a tu sú výsledky
Orgány dohľadu sa pri svojom prvom zásahu zamerali na výrobky určené na starostlivosť o deti, keďže tieto výrobky spotrebitelia často kupujú na...
Naše ciele

- Zabezpečiť spotrebiteľom účinnú ochranu v oblasti online súkromia a osobných údajov.
- Prispieť k tomu, aby jednotný telekomunikačný trh spĺňal očakávania spotrebiteľov čo sa férovej súťaže, dostupných cien, vymožiteľných práv a bezpečného prístupu na internet týka.
- Zasadiť sa o to, aby online platformy zodpovedali za produkty a služby, ktoré ponúkajú rovnako ako všetci ostatní predajcovia a poskytovatelia služieb. Subjekty, ktoré profitujú z nelegálneho konania, zaň musia niesť zodpovednosť a plniť si povinnosti ako všetci ostatní obchodníci.
- Spolupracovať na príprave legislatívy v oblasti tzv. cyber bezpečnosti, ktorá zabezpečí, že aj produkty s pripojením na internet spĺňajú všetky potrebné požiadavky, ešte pred tým, ako sa dostanú na trh.
- Vytvoriť kvalitný súbor spotrebiteľských práv pre oblasť zodpovednosti, transparentnosti a kontroly nástrojov a použitia umelej inteligencie.