fbpx

Z výsledkov nášho prieskumu vyplynulo, že deti najradšej raňajkujú čokoládové alebo kakaové cereálie, druhá priečka obľúbenosti patrí ovseným vločkám a tretie mieste v ankete získalo musli s ovocím. Do online prieskumu, ktorý sme realizovali v októbri 2020 v rámci medzinárodného projektu Food PRO, sa zapojilo 120 spotrebiteľov.

Ktoré obchody spotrebitelia z ankety uprednostnili?

Kakaové a čokoládové vločky najčastejšie podľa výsledkov našej ankety nakupujú v Lidli (58%) a Tescu (43%). Na treťom mieste uvádzali Billu, ďalej Jednotu a iné malé obchody. Najčastejšie kupovanými značkami sú Nestle, Emco, a Bonavita. Menšou, no populárnou značkou v obchodoch Milk-Agro bola aj značka Vepy.

Cereálie konzumujeme najmä ráno a aj niekoľkokrát do týždňa

Viac ako 60% spotrebiteľov v ankete si nezakladá na tvare raňajkových cereálií, no ak by si mali vybrať, jednoznačne uprednostnia guľôčky pred mušličkami. Spotrebiteľov pri výbere najviac ovplyvňuje reklama, v druhom rade to bola chrumkavosť a na treťom mieste obsah cukru, vlákniny a kakaa v produkte. Zistili sme tiež, že 35% spotrebiteľov z ankety číta výživové hodnoty na zadnej strane obalu, kým ďalších 45% si ich prečíta len niekedy.

Ako sa spotrebiteľ rozhoduje pri veľkosti porcie?

Odporúčaná gramáž jednej porcie raňajkových cereálií je 30 gramov. Až 57,58% spotrebiteľov z našej ankety si však myslí, že je primalá.

Do ankety sa zapojilo 120 spotrebiteľov, 70% žien a 30% mužov. Najviac zastúpenou vekovou skupinou respondentov je skupina 21-40 rokov, nasledujú spotrebitelia vo veku 41-60 rokov.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad