POTRAVINY
Spotrebitelia právom očakávajú, že jedlo na ich tanieri je kvalitné a bezpečné, no rôzne potravinové škandály dokazujú skôr opak. A keďže sa na bezpečnosť jedla a potravín už nemôžeme stopercentne spoliehať, je úlohou spotrebiteľských združení, aby svojou troškou prispeli k tomu, aby spotrebitelia mohli veriť svojim dodávateľom potravín.

PRACOVNÉ OBLASTI
Nové technológie ponúkajú spotrebiteľom zaujímavé výhody, no musia byť prísne monitorované, pretože môžu predstavovať zdravotné riziko.
Ako člen Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pracujeme na tom, aby spotrebitelia mohli robiť naozaj informované rozhodnutia pri nákupe potravín prostredníctvom jasných a pochopiteľných informácií na obaloch, a tiež zabezpečiť, aby tvrdenia týkajúce sa zdravia uvedené na produktoch boli vedecky preukázané. Jednou z priorít BEUC tiež je, aby zraniteľné skupiny spotrebiteľov ako sú deti neboli cieľovými skupinami marketingu a predaja nezdravých výrobkov s vysokým obsahom tukov, soli a cukru.
Články
Ako prežiť leto bez klimatizácie – praktické tipy na horúce dni
Nie každý má/chce doma klimatizáciu – či už kvôli financiám, technickým či zdravotným obmedzeniam alebo snahe o ekologickejší spôsob života....
Ďalší zrušený festival na obzore – čo robiť a aké sú naše práva
Leto je čas festivalov a rôznych podujatí, na ktoré sa často tešíme aj niekoľko mesiacov vopred. O to väčšie býva sklamanie, keď organizátori akciu...
Právo podať sťažnosť: Keď niečo nie je v poriadku, nebuďte ticho
Ak máte pocit, že boli porušené vaše práva v súvislosti s osobnými údajmi – napríklad ak vám odmietli poskytnúť informácie, nevymazali vaše údaje...
Naše ciele
- Pomáhať spotrebiteľom robiť pri nákupe potravín informované rozhodnutia, vrátane zraniteľných skupín.
- Upozorňovať na zavádzajúce informácie.
- Vzdelávať spotrebiteľov, aby si vyberali bezpečné a udržateľné jedlo a potraviny.