Spotrebiteľské organizácie z Belgicka, Talianska, Španielska a Portugalska, ktoré sú členmi BEUC, uskutočnili prieskum, aby zistili, či vodiči čelia technickým problémom po tom, čo ich auto absolvovalo aktualizáciu softvéru v servise.
Belgická Test Achats, španielsky člen OCU, taliansky člen Altroconsumo a portugalský člen DECO sa vo svojich krajinách spolu 10 600 majiteľov automobilov pýtali, či sa u ich auta po aktualizácii softvéru objavil nejaký technický problém.
Dňa 19. januára 2018 zverejnili výsledky, ktoré ukázali, že viac ako štyria z desiatich vodičov ohlásili negatívny vplyv aktualizácie softvéru na ich auto. Väčšina zmien sa objavila menej ako mesiac po aktualizácii softvéru.
Najčastejšie sa sťažovali na zvýšenie spotreby paliva – 55% vodičov po aktualizácii zaznamenalo vyššiu spotrebu. Na druhej priečke najfrekventovanejších sťažností je strata výkonu motora.
Prieskum tiež uvádza množstvo respondentov, ktorých auto kvôli aktualizácii softvéru potrebovalo ďalšie opravy. 34% respondentov uviedlo opravu na ventile EGR, 23% opravu vstrekovačov paliva a 22% opravu filtra tuhých častíc.
V Belgicku, hoci 23% autoservisov uznalo, že problém automobilov súvisel s aktualizáciou softvéru, 78% vlastníkov za opravy vozidla zaplatilo v priemere 859 €. Talianski vodiči za opravu minuli priemerne 745 €, Portugalci 957 € a 1160 € stáli opravy Španielov.
Výsledky prieskumu a ďalšie informácie nájdete TU.