Výsledky prieskumu majiteľov áut, ktorých sa týka emisný škandál

Výsledky prieskumu majiteľov áut, ktorých sa týka emisný škandál

Spotrebiteľské organizácie z Belgicka, Talianska, Španielska a Portugalska, ktoré sú členmi BEUC, uskutočnili prieskum, aby zistili, či vodiči čelia technickým problémom po tom, čo ich auto absolvovalo aktualizáciu softvéru v servise.

Belgická Test Achats, španielsky člen OCU, taliansky člen Altroconsumo a portugalský člen DECO sa vo svojich krajinách spolu 10 600 majiteľov automobilov pýtali, či sa u ich auta po aktualizácii softvéru objavil nejaký technický problém.

Dňa 19. januára 2018 zverejnili výsledky, ktoré ukázali, že viac ako štyria z desiatich vodičov ohlásili negatívny vplyv aktualizácie softvéru na ich auto. Väčšina zmien sa objavila menej ako mesiac po aktualizácii softvéru.

Najčastejšie sa sťažovali na zvýšenie spotreby paliva – 55% vodičov po aktualizácii zaznamenalo vyššiu spotrebu. Na druhej priečke najfrekventovanejších sťažností je strata výkonu motora.

Prieskum tiež uvádza množstvo respondentov, ktorých auto kvôli aktualizácii softvéru potrebovalo ďalšie opravy. 34% respondentov uviedlo  opravu na ventile EGR, 23% opravu vstrekovačov paliva a 22% opravu  filtra tuhých častíc.

V Belgicku, hoci 23% autoservisov uznalo, že problém automobilov súvisel s aktualizáciou softvéru, 78% vlastníkov za opravy vozidla zaplatilo v priemere  859 €. Talianski vodiči za opravu minuli priemerne 745 €, Portugalci 957 € a 1160 € stáli opravy Španielov.

Výsledky prieskumu a ďalšie informácie nájdete TU.

Zdieľaj tento článok