fbpx

Spotrebiteľské organizácie z Belgicka, Talianska, Španielska a Portugalska, ktoré sú členmi BEUC, uskutočnili prieskum, aby zistili, či vodiči čelia technickým problémom po tom, čo ich auto absolvovalo aktualizáciu softvéru v servise.

Belgická Test Achats, španielsky člen OCU, taliansky člen Altroconsumo a portugalský člen DECO sa vo svojich krajinách spolu 10 600 majiteľov automobilov pýtali, či sa u ich auta po aktualizácii softvéru objavil nejaký technický problém.

Dňa 19. januára 2018 zverejnili výsledky, ktoré ukázali, že viac ako štyria z desiatich vodičov ohlásili negatívny vplyv aktualizácie softvéru na ich auto. Väčšina zmien sa objavila menej ako mesiac po aktualizácii softvéru.

Najčastejšie sa sťažovali na zvýšenie spotreby paliva – 55% vodičov po aktualizácii zaznamenalo vyššiu spotrebu. Na druhej priečke najfrekventovanejších sťažností je strata výkonu motora.

Prieskum tiež uvádza množstvo respondentov, ktorých auto kvôli aktualizácii softvéru potrebovalo ďalšie opravy. 34% respondentov uviedlo  opravu na ventile EGR, 23% opravu vstrekovačov paliva a 22% opravu  filtra tuhých častíc.

V Belgicku, hoci 23% autoservisov uznalo, že problém automobilov súvisel s aktualizáciou softvéru, 78% vlastníkov za opravy vozidla zaplatilo v priemere  859 €. Talianski vodiči za opravu minuli priemerne 745 €, Portugalci 957 € a 1160 € stáli opravy Španielov.

Výsledky prieskumu a ďalšie informácie nájdete TU.

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

prednedávnom sme pre Vás začali vydávať online Spotrebiteľský
mewsfilter, kde nájdete všetko
dôležité, čo by ste ako moderní
spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep
podvodníkom a
šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.


Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra.

Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad