fbpx

Spotrebiteľské organizácie z rôznych členských krajín EÚ zaznamenali už viac ako 25 000 sťažností spotrebiteľov na hernú konzolu Nintendo Switch. Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC), v zastúpení týchto spotrebiteľských organizácií, na tento problém dnes oficiálne upozornila už aj Európsku komisiu a sieť štátnych kontrolných a dozorných orgánov (CPC network).

Sťažnosti spotrebiteľov spotrebiteľské organizácie registrujú vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku, Portugalsku, Taliansku, Nórsku, Grécku, v Slovinsku a na Slovensku. Naše združenie, ktoré výzvu spotrebiteľom zverejnilo na Slovensku, zatiaľ eviduje 50 sťažností, kde spotrebitelia potvrdzujú problém s joystikom, tzv. ,,Joy-Con Drift”. Hra prebieha na obrazovke bez toho, aby ste sa dotkli ovládača.

Náš slovenský online prieskum ukázal, že väčšine z 50 doteraz prihlásených spotrebiteľov sa herná konzola pokazila do dvoch rokov od kúpy. BEUC v mene svojich členských organizácií zaslal sťažnosť Európskej komisii a národným orgánom na ochranu spotrebiteľa, aby sa týmto prípadom zaoberali.

BEUC a jej členovia sa obrátili na Európsku komisiu, aby vyzvala zodpovedné orgány v členských krajinách EÚ, aby problém Nintenda s ovládačom hernej konzoly riadne prešetrili na národných úrovniach. Spotrebiteľské organizácie spoločne spustili aj koordinovanú akciu a zverejnili spoločné stanovisko, v ktorom žiadajú, aby spoločnosť zmenila design svojho výrobku tak, aby sa predčasne nekazil. A aby dovtedy tento produkt bezplatne opravovali a spotrebiteľov riadne a včas informovali o skrátenej životnosti svojej Joy-Con konzoly.

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov, BEUC a jej členovia žiadajú o celoeurópske prešetrenie tohto problému. Vyzývajú tiež spoločnosť Nintendo, aby sa urýchlene týmto problémom začala zaoberať. Od začiatku predaja sa na svete predalo viac ako 68 miliónov týchto konzol, väčšia časť z nich práve v Európe. Pri vyhodnotení sťažností spotrebiteľov v rôznych krajinách EÚ 25%  spotrebiteľov uviedlo, že konzola sa pokazila už počas prvých šiestich mesiacov od kúpy, 60% spotrebiteľov problém zaznamenalo počas prvého roka od kúpy a u 88% spotrebiteľov sa problém prejavil pred uplynutím druhého roka od kúpy konzoly.

Nintendo by tento výrobok nemalo predávať, pretože nespĺňa štandardné očakávania spotrebiteľov o bezchybnej dobe funkčnosti. Spotrebiteľ očakáva, že tovar bude môcť používať aspoň dva roky, nemal by platiť drahé opravy výrobných technických chýb konzoly. Nintendo by malo čo najskôr navrhnúť konkrétne riešenie tohto problému.

Je najvyšší čas, aby predajcovia prestali predávať produkty, ktoré sa rýchlo kazia. Aby spotrebiteľ mohol urobiť naozaj informované rozhodnutie, malo by byť povinnosťou predajcov informovať ho v rámci zákonom stanovených predzmluvných informácií aj o trvanlivosti výrobku. Len tak spotrebiteľom  pomôžu robiť naozaj informované a ekologicky udržateľné rozhodnutia.

Týka sa problém pokazenej hernej konzoly aj u vás? Napíšte nám o tom.

Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad stále registruje spotrebiteľov, ktorým sa herná konzola predčasne pokazila. Podeľte sa s nami o svoju skúsenosť vyplnením nasledujúceho dotazníka, aby sme spoločne predišli rovnakým problémom v budúcnosti. Vopred ďakujeme.

Dotazník NINTENDO konzola

BEUC-L-2021-064 Nintendo – premature obsolescence_complaint to the EC-1 (sťažnosť BEUC Európskej komisii v plnom znení)

 

 

Spotrebiteľský newsfilter

Spotrebiteľský newsfilter

Vážení čitatelia tohto oznamu,

už onedlho pre Vás začneme vydávať online Spotrebiteľský newsfilter, kde nájdete všetko dôležité, čo by ste ako moderní spotrebitelia mali vedieť, aby ste nesadli na lep podvodníkom a šetrili svoje peňaženky vďaka výhodným a ekologickým nákupom.

Ak Vás táto prolematika zaujíma, prihláste na na odber nášho mesačného newsfiltra. Vopred ďakujeme.

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek S.O.S. Poprad