Veríte v tzv. ružovú daň alebo prečo ženy platia viac?

Veríte v tzv. ružovú daň alebo prečo ženy platia viac?

Newyorská organizácia Department of Consumer Affairs (DCA) už v roku 2015 zistila, že americké ženy často priplácajú za predmety bežnej dennej spotreby, oblečenie, kozmetiku aj hračky len preto, že sú ženy. Štúdia britského The Times, ktorú publikovali v januári 2016, tiež potvrdila, že stovky totožných produktov sú v dámskej verzii, ktorá sa často líši len farbou, drahšie ako keď sú určené pre pánov. Pri porovnaní v podstate rovnakých, ale inak nacenených produktov našiel britský denník rozdiel v priemere v 37 % produktov v neprospech dámskych verzií. V štúdii DCA, spomínanej vyššie, vyšiel rozdiel tamojších cien dokonca v 42 % prípadov v neprospech žien.

Prístup „zmenši to, natri na ružovo a vypáľ cenu“ je však v EÚ čoraz zriedkavejší. Zdanenie tampónov v Británii na 5 % je jedným z najnižších v únii, vo Francúzsku politici odhlasovali zníženie sadzby DPH na dámske hygienické výrobky z 20 na 5,5 percenta.

Tento prieskum je súčasťou aktivít projektu Spotrebiteľské výzvy súčasnosti: VERÍTE V TZV. RUŽOVÚ DAŇ ALEBO PREČO ŽENY PLATIA VIAC?, ktorý za finančnej podpory Ministerstva hospodárstva SR realizuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.).

Vaše odpovede nám pomôžu zmapovať postoje slovenských spotrebiteľov k tejto problematike.

Vyplnením dotazníka sa zároveň stávate účastníkom súťaže o zaujímavé kozmetické balíčky každodennej potreby.

Vopred ďakujeme!

Online dotazník môžete vyplniť TU.

Zdroj foto: https://www.washingtonpost.com/world/2019/11/09/germany-has-slashed-its-tax-tampons-many-other-countries-still-tax-them-luxury-items/

Zdieľaj tento článok